top of page
  • Foto van schrijverlady of the HOUSE

Start spreading the news...

Bijgewerkt op: 14 dec. 2019

Ergens blijft het in je hoofd spoken: "Ik zou willen dat ik meer tijd had om met mijn klanten te babbelen. Ik wil echt iets met al die e-mailadressen doen, onze relaties hebben niet voor niets hun e-mailadres bij ons achtergelaten. Ze willen toch op de hoogte gehouden worden, nieuws en aanbiedingen ontvangen? Ik moet er nu echt iets mee doen, maar wat, hoe, wanneer en hoe vaak?"


Dat leg ik je uit.... Stuur een nieuwsbrief. Simple as that! Dat kan 4x per jaar zijn, elke maand, week...dag. Hier zijn geen vaste richtlijnen voor. Een kans die je niet kunt laten liggen en gewoon moet pakken. Een veel gehoorde klacht is "ik heb geen tijd. We hebben al zoveel op onze to-do-list staan, geen idee waar ik de tijd kan vinden om ook een nieuwsbrief met regelmaat te vullen. Wie levert de content?"


Het antwoord is simpel, want in principe heb je die content al... in je hoofd, op je website, je pc, de werkvloer. Een nieuwsbrief is sneller gevuld dan je denkt. Niet met lappen tekst, maar met prikkelende intro's, pakkend beeld, video's, call-to-action buttons, linkjes naar landing pages. Je wilt immers dat mensen doorklikken naar je website en daar de informatie vinden die ze zoeken, aankopen doen, aanbiedingen claimen, tickets bestellen voor events, noem maar op.

House of Communications is officieel MailChimp partner. Dat betekent dat we de kennis en ervaring in huis hebben om jou op weg te helpen in het maillandschap. Voor wie er nog niet van gehoord heeft, MailChimp is een marketing tool dat het mogelijk maakt om gratis nieuwsbrieven in HTML te versturen. Je kunt ook nog eens je GDPR proof (AVG) mailinglijst(en) valideren, beheren en segmenteren. Wil je meer abonnees, dan is het mogelijk om een inschrijfformulier te integreren op jouw website en facebookpagina (als extra tab). MailChimp's e-mailmarketingsoftware is inmiddels doorgegroeid tot een heus marketingplatform met tal van mogelijkheden.


Een template, geheel in jouw huisstijl, is waar we mee beginnen. We richten het zo in, dat deze de keren erna snel gevuld is. Je kunt ervoor kiezen deze zelf te vullen of het aan de HOUSE over te laten. Wij maken een schema voor je. De info voor je nieuwsbrief halen we voornamelijk van je website. E-mailadressen kunnen in een Excel-bestand worden aangeleverd. Zodra het inschrijfformulier is ingesteld, hoef je daar zelf niets meer aan te doen.


Kortom, een nieuwsbrief is de ideale manier om je achterban op de hoogte te stellen van al wat belangrijk is voor jouw organisatie. Het vraagt om een kleine investering in tijd en geld, maar levert jou tevreden klanten met een mooi rendement op. It's up to you.



36 weergaven0 opmerkingen
bottom of page